در اينجا چند نمونه از شركتهايي كه با موفقيت با استفاده از هداياي تبليغاتي ، توانستهاند پيام خود را به مخاطبان هدف برسانند مثال ميزنيم:
مثال ۱:
مخاطب هدف: فروشگاهها و نمايندگيهاي فروش خودرو
پيام: لنر ميخواست شانس مخاطبان هدف خود را براي خريد يك كيت لولا افزايش دهد، بنابراين او به آنها نشان داد چطور ميتوان كيتهاي لولايي را كه براي وانتهاي GM طراحي شدهان را نصب كرد.
محصول تبليغاتي: يك ويديو آموزشي كم هزينه در مورد چگونگي استفاده از كيتهاي لولا كه بر روي يك سيدي كوچك رايت شده بود و لنر آنها را در نمايشگاه تجاري به افرادي كه از غرفه او ديدن ميكردند ميداد.
نتيجه: حدود ۵۰٪ از فروش آنلاين Total Automotive در چند ماه بعد از نمايشگاه تجاري، از همين سيدي كوچك ناشي شد.
مثال ۲:
مخاطب هدف: وكلائي كه براي شركتهاي آمريكايي در كشورهاي خارجي پروندههاي ثبت اختراع ثبت ميكنند
پيام: يك شركت حقوقي متخصص در علامت تجاري و حق ثبت اختراعات، ميخواست در موردي ميزان پساندازي كه افراد ميتوانستند در حين تكميل فرايند ثبت اختراع خود داشته باشند به آنها اطلاع دهد. اين شركت ميتوانست به طور متوسط در حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال در هزينههاي ثبت اختراعات مشتريها صرفهجويي كند.
محصولات تبليغاتي: يك ۱۰۰ دلاري جعلي به شكل يك مرد. روي اين مرد ۱۰۰ دلاري يك زيپ بود كه با باز كردن آن، يك بيزينس كارت داخل آن بود كه شماره تلفن، نام نماينده و آدرس وبسايت اين شركت بر رويش چاپ شده بود.
وقتي گيرندهها به اين آدرس وبسايت مي رفتند، يك ماشين حساب آنلاين به آنها نشان ميداد كه با استفاده از خدمات آنها مي توانند چقدر از هزينههايشان بزنند.
نتيجه: حدود ۱۱٪ از گيرندهها با شماره تلفن روي كارت تماس گرفته يا به وبسايت مراجعه كردند.
مرحله ۴: با تستهاي كوچك شروع كنيد
لنر ميگويد بهترين مشاوره اي كه او ميتواند به ديگر بازاريابان بدهد اين است كه قدمهاي كوچك برداند و آن را امتحان كنند و ببينند چه نتيجهاي مي دهد. سپس وقتي نتيجه آن چيزي بود كه مي خواستند، در مقياس بزرگتر كار كنند.
مرحله ۵: سنجش موفقيت
يك فرم ثبت نام آنلاين درست كنيد كه بازديدكنندگان وبسايتتان براي دريافت خبرنامه يا اطلاعات مربوط به محصولات خاص آن را تكميل كنند. لنر با استفاده از اين روش مشخص كردن كه چه ميزان از مشتريها به واسطهي همان سيدي كوچك آموزشي به فكر خريد از شركت او افتادهاند.
بخش «چطور با شركت Total Automotive آشنا شديد؟» يك بخش الزامي در فرم ثبت نام وبسايت اين شركت است. افراد ميتوانند از ميان جوابهاي مشخص شده انتخاب كنند يا در صورتي كه نحوه آشنايي آنها با اين شركت در ميان جوابهاي از پيش تعيين شده نباشد ميتوانند گزينه «ديگر» را انتخاب كنند و توضيح بدهند از چه طريقي با اين شركت آشنا شدهاند.
يك آدرس ايميل منحصر به اين افراد درست كنيد. اين روشها ميزان پاسخ افراد به راهبرد شما را ميسنجند.
نمونههايي از كمپينهاي موفقيتآميز محصولات تبليغاتي
اين كمپينهاي موفقيتآميز، برندگان جايزه بينالمللي محصولات تبليغاتي پيراميد در سال ۲۰۰۸ هستند:
مثال B-to-B
هدف: 3M خواستار افزايش فروش دستگاههاي تنفسي و ايجاد آگاهي از برند در مورد خط كامل محصولات تنفسي يكبار مصرف خود بود.
مخاطب هدف: ۸۰۰ توزيعكننده كه برخي از (نه همهي) محصولات تنفسي 3M را ميفروختند.
استراتژي: يك كمپين پستي هشت قسمتي كه حدود ۱۷ ماه طول كشيد. همراه با هر نامه يك دستگاه تنفسي نمونه و يك محصول تبليغاتي مرتبط بود. براي مثال، يك قلك كه روي آن نوشته شده بود: «ما ميخواهيم شما نفس بكشيد، نه اينكه نفستان بند بيايد».
هداياي تبليغاتي ارزان : يك جاكليدي، يك جفت عينك آفتابي Elvis و يك كلاه گلدوزي شده، همراه با دستگاه تنفسي نمونه. هر محصول هم پيام منحصر به فرد و مرتبط با آن محصول را داشت.
نتيجه: افزايش ۲۰٪ فروش كل خط توليد دستگاه تنفسي 3M پس از راهاندازي كمپين تبليغاتي.
مثال B-to-C
هدف: شركت آربي (ARBY) ميخواست مشتريهاي خود را دوباره برگرداند
مخاطب هدف: مشتريهاي فعلي
استراتژي: اين شركت يك برنامه كوپن مشتريهاي وفادار درست كرد و مشتريها با ثبت نام، يك جاكليدي ميگرفتند كه روي آن يك باركد قرار داشت. كسي كه از اين باركد استفاده ميكردند مي توانستندتخفيف بگيرند. بر روي هر باركد هم اين پيام شركت نوشته شده بود: «من به آربي فكر ميكنم».
محصول تبليغاتي: كارت تخفيف به شكل جاكليدي
شنبه ۳۱ شهریور ۹۷ | ۱۲:۱۲ ۱۴ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است