آمارهاي جالب در مورد تاثير هداياي تبليغاتي بر روي مشتريان

۱۳ بازديد

براي تجسم تاثير هداياي تبليغاتي يك شركت بر روي مشتريان هدف، لازم نيست كه در بخش بازاريابي شركت كار كنيد. اين روش تبليغاتي آنقدر موثر است كه تاثير آن به سادگي قابل لمس مي‌باشد. استفاده از هداياي تبليغاتي يكي از قدرتمندترين و موثرترين ابزارهاي بازاريابي موجود است.

از طرفي معمولا در روش‌هاي سنتي بازاريابي واسطه‌اي وجود دارد كه موجب مي‌شود هزينه‌هاي كلي تبليغات به شدت افزايش پيدا كند. بنابراين هداياي تبليغاتي، ابزار مناسبي براي معرفي استارت‌آپ‌ها، بنگاه‌هاي كوچك و مؤسسات و سازمان‌هاي غيرانتفاعي است. در ضمن اين ابزار مفيد و قدرتمند، مقرون‌به‌صرفه نيز مي‌باشد و به همين دليل بسياري از مشاغل مي‌توانند از آن به عنوان روش تبليغاتي خود استفاده كنند.

شايد به همين دليل هم صنعت فروش محصولات تبليغاتي طي چند سال گذشته با جهش چشمگيري روبه‌رو شده است. به طوري كه تحقيقات بازار نشان داده كه اين صنعت در آينده به صورت نمايي رشد خواهد كرد.

تاثير هداياي تبليغاتي بر روي مشتريان

بررسي آمارهاي مربوط به تاثير هداياي تبليغاتي بر روي مشتري

 

در ادامه به جديدترين آمارهايي كه از سوي PPAI در مورد تاثير هداياي تبليغاتي منتشر شده است اشاره مي‌كنيم.

  • هداياي تبليغاتي نسبت به ساير روش‌ها مانند تبليغات چاپي، تلويزيوني و آنلاين بيشترين تاثير را روي مشتريان دارند.
  • 83 درصد از مصرف‌كنندگان اين كالاها، مي‌توانند نام برند درج شده روي آنها را به ياد بياورند. اين در حالي است كه تنها 7 درصد از مصرف‌كنندگان مي‌توانند نام تبليغ‌كننده را پس از مشاهده يك تبليغات تلويزيوني به خاطر بسپارند.
  • حدود 58 درصد از مصرف‌كنندگان بين 1 تا 4 سال هديه تبليغاتي را نزد خود نگه داشته و از آن استفاده مي‌كنند.
  • 45 درصد از مصرف‌كنندگان حداقل يك بار در روز از هديه دريافتي استفاده مي‌كنند. در حالي كه 73 درصد از آنها حداقل يك بار در هفته از يك كالاي تبليغاتي استفاده مي‌كنند.
  • حدود 60 درصد تقويم‌هايي كه در خانه‌ها يافت مي‌شود و 76 درصد از تقويم‌هايي كه در ادارات و روي ميز كاركنان هستند، تبليغاتي مي‌باشند.
  • از هر 10 نفر آمريكايي 8 نفر عاشق دريافت هديه تبليغاتي هستند. اين در حالي است كه از هر 10 نفر، 7 نفر از تبليغات آنلاين بدشان مي‌آيد.
  • 50 درصد از افراد هرگز از تقويم گوشي خود استفاده نكرده‌اند، اما اغلب آنها يك تقويم روميزي يا ديواري تبليغاتي دارند و بيشتر از آن استفاده مي‌كنند.
  • بيش از 50 درصد از مصرف‌كنندگان پس از دريافت محصول تبليغاتي، تصور خوبي نسبت به اين روش تبليغاتي و نام خدمات و محصولي كه روي هديه درج شده است دارند.
  • 20 درصد از مصرف‌كنندگان مايل هستند كه بعد از دريافت هديه تبليغاتي، مجددا از شركت آگهي‌دهنده خريد كنند.

 

اندازه صنعت هداياي تبليغاتي

براساس داده‌هاي انجمن بين‌المللي محصولات تبليغاتي يا همان PPAI، در حال حاضر اين صنعت در آمريكا بيش از 23.3 ميليارد دلار ارزش دارد.

گزارش IBIS World نشان مي‌دهد كه صنعت توليد و فروش محصولات تبليغاتي طي 5 سال گذشته حدود 2.7 درصد درصد در سال رشد داشته است. در همين بازه زماني، تعداد مشاغل ارائه‌دهنده هداياي تبليغاتي در ايالات متحده افزايش يافته و به 35000 شغل و شركت رسيده است. اين رشد توانسته ظرف مدت 5 سال بيش از 500000 فرصت شغلي براي آمريكايي‌ها به وجود آورد.

براساس گزارش PPAI، پوشيدني‌ها اولين محصولي هستند كه شركت‌ها براي هديه دادن به مشتريان خود آنها را سفارش مي‌دهند. علاقه شركت‌ها به خريد اين هديه به حدي است كه موجب شده تا 35 درصد از كل فروش اين صنعت به پوشيدني‌ها اختصاص پيدا كند.

خلاصه اينكه اگر مي‌خواهيد تلاش‌هاي بازاريابي شما به نتيجه برسد، از تاثير هداياي تبليغاتي بر روي مشتريان غافل نشويد. اين هدايا اگر به خوبي و در جاي مناسب استفاده شوند مي‌توانند برند شما را با كمترين هزينه و بهترين كيفيت به مشتريان معرفي كرده و راه رسيدن به هدف نهايي را هموار كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.