مهاجرت به كانادا از طريق ازدواج

هداياي تبليغاتي ارزنده

مهاجرت به كانادا از طريق ازدواج

۸ بازديد

در ميان راه‌هاي مهاجرت به كانادا ازدواج راهي عملي و امكان‌پذير براي كسب اجازه اقامت كشور كاناداست. اين روش معمولا در كمترين زمان ممكن و به‌سادگي انجام‌پذير است؛ نه نياز به تمكن مالي دارد و نه نياز به مدارك تحصيلي. اداره تابعيت و مهاجرت كانادا مهاجرت به كانادا از طريق ازدواج را در الويت قرار داده و ويزاي افراد متقاضي در بازه زماني شش ماه تا يك سال صادر مي‌شود. بنابراين افراد متقاضي مهاجرت به روش ازدواج شرايط آسان‌تري نسبت به ساير برنامه‌هاي اقامت كانادا را تجربه مي‌كنند.

آشنايي با مزاياي مهاجرت به كانادا مطالعه كنيد

 

بر اساس قوانين مهاجرت و حمايت از مهاجران، فرد خارجي در صورتي عضو خانواده محسوب مي‌شود كه پدر، مادر، فرزند، همسر، شريك زندگي و يا يكي از اعضاي خانواده‌اش حق اقامت دائم كانادا را داشته باشند. براي مهاجرت به كانادا از طريق ازدواج بايد همسر متقاضي در كانادا داراي حق اقامت باشد يا شهروند كانادا محسوب شود. در اين صورت متقاضي با اسپانسر شدن همسرش به كانادا مهاجرت مي‌كند.

يادآوري اين نكته ضروري است كه اگر متقاضي قرار است در آينده با شخصي در كانادا ازدواج كند ولي در حال حاضر رابطه‌ زناشويي ميان آنها وجود ندارد واجد شرايط مهاجرت از طريق ازدواج نيست.

براي مهاجرت به كانادا زوج چه فردي كه مقيم كاناداست و چه فرد متقاضي مهاجرت بايد شرايط ويژه‌اي داشته باشند. اين شرايط از اين قرار است:

(شرايط شخص حامي (اسپانسر

  • حداقل هجده سال داشته باشد
  • حق اقامت دائم كانادا را داشته باشد يا شهروند كانادا باشد
  • به جرم كيفري محكوم نشده باشد و تحت پيگرد قانوني نباشد يا اينكه پنج سال از زمان مجازاتش گذشته باشد
  • ساكن كانادا باشد يا به دولت تعهد دهد در زمان حضور همسرش در كانادا در اين كشور زندگي كند
  • در هنگام ثبت درخواست همسر يا شريك زندگي ديگري نداشته باشد
  • در مدت پنج سال گذشته اسپانسر فرد ديگري به عنوان همسر نشده باشد
  • از توانايي براي تامين هزينه‌هاي زندگي همسر خود حداقل به مدت سه سال برخوردار باشد. اين هزينه‌ها شامل خوراك، پوشاك، مسكن، مراقبت‌هاي پزشكي و بهداشتي است

دو نكته مهم در اين رابطه وجود دارد. اگر در طول سه سال فرد متقاضي مهاجرت از طريق ازدواج به هر دليلي از دولت كمك مالي دريافت كند، تسويه اين هزينه‌ها با دولت بر عهده اسپانسر خواهد بود. در صورتي كه ازدواج پيش از سه سال به جدايي انجامد و شخص اسپانسر از همسرش جدا شود تا اتمام مدت سه سال بايد هزينه‌هاي زندگي او را تامين كند. در ضمن بهتر است فرد اسپانسر در طي دوره تقاضاي مهاجرت همسرش به كانادا از اين كشور خارج نشود.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.